what-we-do-header

CE FACEM

Managementul schimbării

Viitorul e deja aici. Singura constantă rămâne schimbarea.

Cea mai importantă resursă de care dispune o companie sunt oamenii. Din experiență, știm însă că nu toți oamenii au aceleași nevoi și preferințe atunci când vine vorba de spațiul de lucru. De aceea, pentru a putea oferi echipei un spațiu potrivit de lucru, care să-i inspire, să-i motiveze și să susțină toate tipurile de activități de lucru, trebuie să identificăm o viziune comună, împărtășită de toți stakeholder-ii din cadrul proiectului. Aceasta este etapa în care noi vom înțelege așteptările voastre, viziunea leadership-ului și motivele care au stat la baza proiectului de amenajare. Nu putem prezice viitorul, dar putem să ne pregătim pentru noutățile pe care le va aduce în ceea ce privește nevoile angajaților și modul lor de lucru.

Unul dintre cele mai importante obiective ale unui proiect de amenajare este acela de a folosi noul spațiu de lucru ca pe un instrument prin care să creștem sentimentul de apartenență al angajaților la locul de muncă. Putem ajunge aici doar dacă implicăm echipa într-un proces amplu de management al schimbării. Acest proces implică resurse dedicate și va avea succes doar dacă cei implicați în managementul companiei reușesc să ajungă la o viziune comună cu privire la motivele care au generat schimbarea. Pentru a avea rezultate pozitive, raportul dintre susținătorii schimbării și cei care sunt împotriva ei este de 6 la 1. Pentru organizațiile mari, acest lucru presupune ca schimbarea să se regăsească printre prioritățile de business ale managementului pentru cel puțin un an de zile.

Cultura organizațională este un fenomen complex, alimentat de modul în care organizația este structurată și condusă. De aceea, schimbarea nu se poate produce prin training sau prin setarea unor obiective clare care țin de schimbarea culturii organizaționale. Deoarece aceasta rezultă din valorile companiei, sistemele și practicile existente, cultura organizațională nu se poate schimba decât dacă aceste elemente se schimbă.

Cultura organizațională este rezultatul unei planificări strategice și este menită să susțină compania în atingerea obiectivelor sale strategice. De aceea, este vital ca obiectivele care țin de cultura organizațională să fie în acord cu obiectivele strategice ale organizației.

Procesul de management al schimbării poate începe cu 3-6 luni înainte de schimbarea propriu-zisă și 3-6 luni după aceasta.

Așadar, cum funționează, pe scurt, acest proces?

Specialiștii noștri vor analiza îndeaproape nevoile, viziunea și obiectivele companiei tale și vor încerca să afle ce vă face fericiți la locul de muncă. În acest mod, vom putea descoperi preferințele voastre și prioritățile companiei, dar și alte informații relevante despre voi, organizație și spațiul vostru de lucru.

Întâlniri preliminare, interviuri, focus grupuri, workshop-uri:

În primele întâlniri cu echipa voastră, ne vom concentra pe nevoile și obiectivele companiei și a principalelor părți interesate. Începând cu procesele de lucru, cultura organizațională, tipurile de angajați, spațiul existent, sistemele și tehnologia de care business-ul vostru are nevoie pentru a funcționa – toate acestea sunt informații pe care vrem să le aflăm pentru a ne asigura că strategia pentru crearea noului spațiu de lucru este completă. Astfel, vom fi siguri că noile spații de lucru vor fi și o sursă de inspirație pentru întreaga echipă.

Brief-ul și conceptul de design

Pe baza informațiilor strânse în etapele anterioare despre companie, angajați și spațiu și continuând să lucrăm îndeaproape cu echipele tale, vom contura un concept de design care să răspundă nevoilor, așteptărilor și viziunii lor, dar care să se identifice și cu imaginea companiei voastre și care să-i prezinte povestea în cel mai bun mod posibil prin intermediul amenajării. Scopul nostru este să gândim pentru voi un spațiu de lucru flexibil care să influențeze în mod pozitiv productivitatea angajaților și să transforme biroul companiei într-un avantaj care atrage și reține oameni talentați în cadrul companiei.

Pachet complet de schițe ale spațiului

După ce conceptul de amenajare este agreat, Project Manager-ul pe care noi îl vom aloca pentru proiectul vostru va primi din partea echipei specializate un pachet complet care include schițe ale spațiului, planurile pentru instalațiile mecanice și electrice. Toate acestea îi vor permite să planifice următoarele etape și să înceapă implementarea proiectului cu încredere.

De ce Morphoza.